مرغ پرونده دادگاه بابک زنجانی اخبار سیاسی و اجتماعی

مرغ: پرونده دادگاه بابک زنجانی اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار پزشکی 9 غذای شگفت انگیز جهت حفظ قدرت و سلامت مغز

مغز، یکی از اندام‌های حیاتی است که غذای خاص خودش را می‌خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی سریع ممکن است حافظه‌تان را

9 غذای شگفت انگیز جهت حفظ قدرت و سلامت مغز

9 غذای شگفت انگیز جهت حفظ قدرت و سلامت مغز

عبارات مهم : بادمجان

مغز، یکی از اندام های حیاتی است که غذای خاص خودش را می خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی سریع ممکن است حافظه تان را از دست بدهید و دچار پرسشها ادراکی بشوید.

به گزارش تبیان، اگر می خواهید قدرت مغزتان را حفظ کنید باید تغذیه اش کنید! مغز، یکی از اندام های حیاتی است که غذای خاص خودش را می خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی سریع ممکن است حافظه تان را از دست بدهید و دچار پرسشها ادراکی بشوید. اخیراً رژیم غذایی به نام Mind Diet معرفی شده است که هدفش حفظ سلامتی سلول های خاکستری مغز هست. مطالعه ای در سال 2010 نشان داد بین رژیم غذایی نادرست و مبتلا شدن به افسردگی و اضطراب در زن ها ارتباط وجود دارد. ادامه ی مطلب را بخوانید تا بدانید چه خوراکی هایی جهت مغزتان مهم هستند.

9 غذای شگفت انگیز جهت حفظ قدرت و سلامت مغز

1. بادمجان

بادمجان سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که باعث می شود مصرف بادمجان البته با پوست، غذایی بافایده جهت سلامت مغز باشد. 200 گرم بادمجان حاوی 1500 میلی گرم آنتوسیانین است که مقدار نسبتاً زیادی هست. می توانید بادمجان را بخارپز یا کبابی کنید و همراه با سایر سبزیجات مصرف کنید.

2. کاکائو

مغز، یکی از اندام‌های حیاتی است که غذای خاص خودش را می‌خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی سریع ممکن است حافظه‌تان را

مصرف میزان متعادلی از شکلات تلخ می تواند تأثیر خوبی بر عملکرد مغز داشته باشد. محققان دریافتند مصرف شکلات تلخ می تواند عملکرد ادراکی، حافظه ی فضایی و وقت تصویر العمل را اصلاح بدهد. فلاونول های کاکائو حتی می تواند عملکرد رگ های خونی در مغز را اصلاح ببخشد. جهت اینکه بیشترین بهر را از فلاونول ها ببرید، تلخ ترین شکلات را گزینش کنید.

3. سبزیجات کلمی

سبزیجات کلمی مانند بروکلی، گل کلم، کلم فندقی و … سرشار از ترکیبات سولفور هستند که می توانند از مغز در برابر استرس های اکسیداتیو هر روزه، محافظت کنند. دانشمندان دریافتند زنانی که سبزیجات کلمی می خورند، در مقایسه با آن هایی که فقط میوه و سبزی می خورند، کمتر دچار افت قدرت ادراک و آشنایی می شوند. بروکلی به طور خاص، منبع اولیه ی ویتامین C بوده که یک آنتی اکسیدان حیاتی جهت مغز هست، ضمناً بروکلی دارای بتاکاروتن است که به عقیده ی محققان می تواند در عملکرد مغز نقش داشته باشد. سبزیجات کلمی باعث کم کردن ریسک سکته ی مغزی نیز می شوند. سبزیجات کلمی را می توانید به صورت خام، کمی بخارپز یا گریل شده است و همراه با کمی روغن زیتون میل کنید. کلم را زیاد نپزید چون میزان مواد مغذی آن کم کردن پیدا می کند.

4. توت ها

9 غذای شگفت انگیز جهت حفظ قدرت و سلامت مغز

در تحقیقات انجام شده، آسیب ها و اختلال های خفیف ادراکی با مصرف آب بلوبری به مدت 12 هفته، اصلاح یافته و افراد توانسته بودند در آزمون های یادآوری کلمات، بهتر عمل کنند.

همچنین محققان دریافتند پلی فنول ها که نوعی آنتی اکسیدان موجود در بِری ها یا همان توت ها هستند می توانند توانایی های حافظه را اصلاح داده و شروع زوال عقل را به تأخیر بیندازند چون می توانند التهاب و آسیب ناشی از سمومی به نام رادیکال های آزاد را کم کردن بدهند. بری های تازه را همراه صبحانه و اسموتی های تان مصرف کنید.

مغز، یکی از اندام‌های حیاتی است که غذای خاص خودش را می‌خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی سریع ممکن است حافظه‌تان را

5. غلات سبوس دار

غلات کامل یا سبوس دار حاوی پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به غلات فرآوری شده است هستند و بهتر می توانند قند خون را تثبیت کرده و سطح انرژی تان را بین وعده ها حفظ کنند. تحقیقات نشان داده غلات سبوس دار می توانند در به تأخیر انداختن افت توان ادراکی نقش مهمی داشته باشند. در مطالعه ای محققان عادات غذایی 3634 فرد 65 سال به اوج را به مدت 11 سال بررسی کردند و دریافتند بین مصرف زیاد غذاهای سالم مشمول بر غلات کامل و کم کردن از دست دادن توان ادراک و شناخت، ارتباط چشمگیری وجود دارد. تلاش کنید به جای غلات فرآوری شده است و نان سفید و …، زیاد از غلات سبوس دار، برنج قهوه ای و … استفاده کنید.

6. ماهی های چرب

9 غذای شگفت انگیز جهت حفظ قدرت و سلامت مغز

مصرف منظم ماهی های چربی مانند سالمون و ساردین می تواند فایده های زیادی جهت سلامت مغزتان داشته باشد. ماهی های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که جهت عملکرد بهینه ی مغز مهم هست. اسیدهای چرب امگا ۳، واحدهای سازنده ی مورد نیاز جهت تولید و حفظ سلول های عصبی بوده و در کم کردن التهاب مغز مؤثرند.

7. مغزها مخصوصاً گردو

مغزها، سیرکننده و بسیار مغذی بوده و ضمناً غنی از ترکیبات خاصی جهت محافظت از مغزند مانند ویتامین E، اسیدفولیک، امگا 3 و آنتی اکسیدان ها. جهت اینکه بدون وحشت از کالری، زیاد گردو مصرف کنید، کارشناسان توصیه می کنند روزانه 45 گرم گردو بخورید و آن را جایگزین اسنک هایی چون آبنبات و چیپس و … بکنید.

8. بنشن

لپه، عدس و لوبیا سرشار از فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان ها هستند و به مغزتان کمک می کنند عملکرد بهتری داشته باشد. می توانید در غذاهایی چون لازانیا، گوشت را با بنشن جایگزین کنید که هم چربی اشباع ندارد و هم کلسترول.

9. چای سبز

مصرف چای سبز بدون شیرین کننده به جای نوشابه های کافئین دار و انرژی زا، می تواند عملکرد مغز را تقویت کند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است که می تواند از آسیب ادراکی جلوگیری کند. چای سبز، دارای ترکیبی شبیه اسیدآمینه است که تیانین نام دارد و معلوم شده است که به کم کردن اضطراب و زیاد کردن هشیار کمک می کند. جهت دوری از اضطراب و سایر عوارض مصرف زیاد کافئین، در حد اعتدال چای سبز بنوشید یا نوع بدون کافئین آن را گزینش کنید، مخصوصاً اگر نسبت به آن حساسیت دارید.

سبک زندگی سالمی در پیش بگیرید

هر چند رژیم غذایی سالم و کافی از جهت مواد مغذی و کالری جهت عملکرد مناسب مغز مهم هست، ولی سایر فاکتورهای سبک زندگی نیز به همین اندازه اهمیت دارند. جهت اینکه تغذیه ی درس شما بیشترین تأثیر خود را بگذارد، شب ها خوب و کافی بخوابید، به طور منظم ورزش کنید، در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید و استرس خود را مدیریت کنید. در پیش گرفتن سبک زندگی سالم مخصوصاً با رسیدن به میانسالی اهمیت خاصی پیدا می کند لیکن زمانی است که افت ادراکی شروع می شود. جهت شروع کردن هرگز دیر نیست.

واژه های کلیدی: بادمجان | سبزیجات | عملکرد مغز | رژیم غذایی | عادات غذایی | آنتی اکسیدان | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs