مرغ پرونده دادگاه بابک زنجانی اخبار سیاسی و اجتماعی

مرغ: پرونده دادگاه بابک زنجانی اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سینما بهانه‌ای جهت فرار از واقعیت

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، «جلسه نقد و بررسی فیلم «گذر موقت» با حضور افشین هاشمی، نویسنده، کارگردان و آهنگساز فیلم و شبنم فرشادجو، بازیگر این فیلم در فرهن

سینما بهانه‌ای جهت فرار از واقعیت

سینما بهانه ای جهت فرار از واقعیت

عبارات مهم : سینما

افشین هاشمی گفت:سینما جهت من بهانه ای جهت فرار از واقعیت است.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، «جلسه نقد و بررسی فیلم «گذر موقت» با حضور افشین هاشمی، نویسنده، کارگردان و آهنگساز فیلم و شبنم فرشادجو، بازیگر این فیلم در فرهنگسرای ارسباران، روز شنبه 11 شهریورماه برگزار شد.

سینما بهانه‌ای جهت فرار از واقعیت

«گذر موقت»، فیلمی متفاوت که رویاپردازی می کند

«گذر موقت» دومین تجریه کارگردانی افشین هاشمی بعد از فیلم «خسته نباشید» هست. هاشمی که با بازیگری و نمایشنامه نویسی زیاد آشنا شده است است در «گذر موقت» دست به ساخت فیلمی تجربی در سینما زده است و فیلمی ساخته که با فضایی رویا گونه یا سورئالیستی داستان ماجراهای دو پیرمرد در یک شب را روایت می کند.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، «جلسه نقد و بررسی فیلم «گذر موقت» با حضور افشین هاشمی، نویسنده، کارگردان و آهنگساز فیلم و شبنم فرشادجو، بازیگر این فیلم در فرهن

این فیلم از موسیقی بسیار بهره گرفته است و می توان آن را یک کمدی موزیکال خواند که نوع طنزش زیاد به طنز تلخ نزدیک هست. فیلم با تصمیم دو پیرمرد در بیمارستان شروع می شود. این دو شخصیت که گمان می کنند قرار است بمیرند تصمیم می گیرند تا یک شب را هر طور که دوست داشتند زندگی کنند. فضای فیلم با واقعیت فاصله دارد ولی در عین حال کاملا رویایی نیست. در واقع جایی بین واقعیت و رویا هست. همه اتفاقات فیلم می توانند هم اتفاق افتاده باشند و هم فقط بخشی از تخیل شخصیت های فیلم باشند.

«گذر موقت» شاید در همراه کردن مخاطب با داستان در بعضی سکانس ها با مسئله روبرو شود، ولی بازی دلچسب اسماعیل محرابی و مسعود کرامتی و فضاها و موقعیت های ساخته شده است مخاطب را مایوس نمی کند و به آنها اجازه رویاپردازی می دهد. البته استفاده از موسیقی هم به کمک این دو می آید و در مجموع تجربه ای نو در سینمای حال حاضر کشور عزیزمان ایران رغم می زند.

ساخته تازه افشین هاشمی را نمی توان فیلمی بی نقص خواند ولی جسارت این کارگردان در تجربه کردن فضایی رویاگونه و سبکی که کمتر در کشور عزیزمان ایران به آن پرداخته می شود قابل تقدیر است و آن را به فیلمی بدل می کند که دیدن آن جهت علاقه مندان سینما ارزشمند کرده است.»

سینما بهانه‌ای جهت فرار از واقعیت

«گذر موقت» از فلینی تا کاستاریکا

هاشمی راجع به تاثیر فیلم های فردریکو فلینی بر کارهایش توضیح داد: من قبل از ساخت «گذر موقت» فیلم های فلینی را مرور کردم. به خواب و خیال و رویا علاقه دارم و سینما برایم بهانه ای است جهت فرار از واقعیت مانند شخصیت تام در نمایشنامه «باغ وحش شیشه ای» تنسی ویلیامز.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، «جلسه نقد و بررسی فیلم «گذر موقت» با حضور افشین هاشمی، نویسنده، کارگردان و آهنگساز فیلم و شبنم فرشادجو، بازیگر این فیلم در فرهن

وی ادامه داد: دوست دارم به سینما بروم، فیلم ببینم تا از واقعیت خلاص شوم. این نگاه و میل به هم در این فیلم بازتاب پیدا کرده هست. «گذر موقت» از یک خیال حرف می زند ولی خیلی از اتفاقاتی که در فیلم رخ می دهند می توانند واقعی هم باشند. این فیلم تلاش دارد در مرزی بین خیال و واقعیت بایستد.

این کارگردان راجع به استفاده زیاد از دیالوگ جای تصویر در این فیلم گفت: شاید اگر امکانی در جنبه های بصری وجود داشت که یک گروه تولید عظیم نیازمند انجام آن هست، آن وقت می شد از دیالوگ کم کرد ولی با این حال داشتن جنبه های بصری هم صرفا علت کم شدن دیالوگ نیست.

سینما بهانه‌ای جهت فرار از واقعیت

هاشمی در این جلسه بیان کرد که اگر فیلم بودجه زیاد و امکانات بهتری داشت بعضی از سکانس های فیلم را طور دیگری تولید می کرد.

واژه های کلیدی: سینما | سینمای | کارگردان | کارگردانی | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs